Tiada Masalah Undi Pakatan Rakyat ...

.
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks


Kalau betul apa yang di katakan oleh Menteri Besar Negeri Sembilan ini, tiada masalah bagi rakyat Negeri Sembilan untuk mengundi calon Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum akan datang. Yang paling banyak dibimbangi oleh penyokong BN di Negeri Sembilan ini adalah masalah pembangunan. Walaupun pembangunan di Negeri Sembilan yang ditadbir oleh BN selama 52 tahun ini tidaklah sehebat pembangunan di tempat lain tetapi rakyat Negeri Sembilan tetap 'berbangga' dengan pembangunan ini.


Jalan raya kampung yang betul-betul boleh masuk sebuah kereta, jalan raya yang tidak berlampu adalah sebahagian dari 'mercu tanda pembangunan' yang masih boleh ditemui di Negeri Sembilan dalam keadaan BN melaungkan slogan dan janji pembangunan. Lagi kuat BN di tempat tersebut lagi 'maju' tempat tersebut. Kuala Pilah antara kubu terkuat BN di dunia menikmati 'limpahan pembangunan yang mencurah-curah'. Pekan Kuala Pilah begitu maju dan pesat membangun 'mengalahkan' pekan Kota Bharu di Kelantan yang ditadbir oleh PAS. Jika bandingan Kuala Pilah dengan Kota Bharu tidak sesuai tiada kerana KOta BHaru adalah ibu negeri Kelantan. Cubalah kita bandingkan dengan 'kemajuan pesat' di bandar Seremban.


Apalah yang boleh kita banggakan dengan kemajuan ini? Kemajuan yang ada pada hari ini adakah memberikan ketenangan buat diri kita atau dalam kaca mata penilaian keduniaan apakah yang kita dapat dengan pembangunan tersebut. Bak kata lagu tema BTN -- bumi dipijak milik orang -- Kita tergadai dengan pembangunan ini !! Pembangunan yang akhirnya membawa kita semakin jauh dari Allah, jauh dari hidayah dan rahmatnya. Yang haram diambil ringan, yang wajib diabaikan, yang sunnah dipermainkan hanya kerana PEMBANGUNAN ...


' SILA TUKAR AYAT YANG SESUAI BAGI SETIAP PERKATAAN BOLD & ITALIC '

------------------------------------------------------------------------------------------------



SEREMBAN – Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan memberi jaminan Kerajaan Negeri tetap akan menumpukan pelaksanaan pembangunan di kawasan dikuasai pembangkang pada tahun hadapan tanpa sentimen ‘membeza-bezakan kawasan’.


Beliau berkata, Kerajaan Negeri tidak akan membuat dasar hanya disebabkan kawasan itu dikuasai pembangkang kerana mahu membangunkan Negeri Sembilan atas kepentingan umum. “Kita tidak ada membeza-beza mahupun membahagikan kawasan. Apabila kerajaan mahu membangunkan Negeri Sembilan, kita memandang negeri ini di bawah ‘satu benda’ yang amat besar.


“Oleh sebab itu, kerajaan membahagikan setiap kawasan mengikut kepad zon di bawah pembangunan,” katanya kepada pemberita. Menurutnya, Kerajaan Negeri membangunkan Negeri Sembilan atas satu sebab iaitu untuk kepentingan umum, selain memberi kesejahteraan kepada rakyat. “Kita tidak akan membuat dasar hanya disebabkan kawasan itu dikuasai pembangkang.


Daripada segi pembangunan semua kawasan kita laksanakan mengikut kepada zon yang telah ditetapkan. Itu amat penting kerana saya mahu melihat Negeri Sembilan dapat dibangunkan secara seimbang. “Tetapi cara untuk kita memenangi semula di kawasan pembangkang, itu kena lihat aspek lain pula. Jika mengenai soal pembangunan ini, kerajaan tidak akan membeza-bezakan, apatah lagi di bandar Seremban ini pun banyak pembangunan dilakukan dan ia adalah kawasan pembangkang,” katanya

1 comments:

Prof. Era Pasca said...

bertukar wajah juga.... heheh tahniah! undi pakatan rakyat jatuhkan beruk ngara