Menerima PM Ke 6 ?

.
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

Teori Perdana Menteri Malaysia tersusun dengan ejaan R-A-H-M-A-N seakan benar tetapi bukan atas ejaan itu semua PM-PM itu naik. Semuanya sudah tersusun di luh mahfuz dan keizinanNya juga yang memastikan yang bercita-cita atau tidak naik atau turun. Selepas Tun Dr M, ramai yang menjangka A selepas ini adalah Anwar kerana langkahnya tinggal setapak lagi. Tetapi pelaksanaan takdir Allah bukan mengikut kehendak manusia, akhirnya A itu jatuh pada Abdullah. Selepas Abdullah, tidak ada calon lain yang lebih hampir menggantikan kerusi empuk dan tilam selesa PM melainkan Najib. Namun dengan pelbagai bentuk keraguan dan tuduhan, nampak gayanya kerusi ' Imam ' terlalu panas buat Najib. Tetapi, takdir Allah telah menentukan bahawa 'Khalifah ke 6' Malaysia adalah Najib.

Benarlah sabda Nabi SAW sekiranya seluruh ummat manusia berhimpun untuk memberi manfaat mereka tidak mampu melakukannya, dan sekiranya seluruh ummat manusia berhimpun untuk memberikan mudarat mereka pasti tidak mampu melakukannya melainkan dengan izin Allah. Kita cuba menghalang, ketentuan Allah lebih kuat dari kekuatan kita. Kita cuba menyokong , ketentuan Allah lebih kuat dari sokongan kita. Marilah terlebih dahulu kita meyakini yang berlaku ini adalah ketentuan Allah yang disembunyikan jutaan hikmah yang tak mampu dilihat dengan mata kasar manusia.

Peralihan kuasa dr Tun Dr M kepada Pak Lah menyebabkan undi kepada pembangkang jatuh merudum. PRU 2004 menyaksikan kerusi yang dimenangi pada 1999 hilang bahkan tinggal Kelantan sahaja diperintah PAS. Sebabnya harapan. Betapa rakyat dahagakan pemimpin seperti Pak Lah, berpendidikan agama, agak lebih baik dari Tun Dr M kira-kiranya. Rupanya keperitan 2004 itu terubat sedikit dengan PRU 2008. Maka apakah mungkin peralihan kepada Najib kali ini akan menyebabkan keyakinan kepada PR akan bertambah dan tidak mustahil PRU 2013 milik PR.

Menantikan ketibaan 2013 pelbagai perkara akan dan boleh berlaku. Najib pasti sudah belajar dari 2 PM di era moden Pak Lah dan Dr M. Bagaimana mengekang kebangkitan pembangkang. Mungkin dengan membesarkan transformasi yang dijanjikan. Tapi sejauh mana. Kita teruskan kerja kita. Seorang pejuang tidak boleh hilang kekuatan hanya kerana kemenangan musuh dan tidak boleh pula terlalu yakin dengan kemenangan yang diperolehi. Andai ditakdirkan PRU 2013 hanya menyebabkan kedudukan PR semakin goyah hikmah mudahnya adalah saringan dari Allah untuk menentukan siapa pejuang sebenar. Apakah mereka sekadar bertaring di kala berkuasa sahaja atau tidak. Hari-hari penuh debaran di bumi Malaysia. Tidaklah bermakna kita hanya perlu menanti tanpa berbuat apa, sebaliknya marilah pula mencetus sesuatu yang baru !!

Lobai Kampung : Siapa pun PM, yang benar tetap benar, yang batil tetap batil!!!

Berita Sengal : Dato Siti & Dato Seri K jumpa Dato Tuan Guru .. Ermmm

0 comments: