Kelas Al-Quran dan Fardhu Ain Khas Untuk Pelajar Sekolah Menengah

.
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

klik pada gambar untuk paparan yang lebih jelas

Melangkah ke tahun baru 2011 pelbagai azam dan tekad dibuat. Seperti orang lain saya juga mahu melakukan sesuatu yang akhirnya mudah-mudahan menjadi bekalan buat saya di alam baqa' sana. Saya telah berceramah ke ceruk tempat dan merata tempat, berprogram dengan pelbagai modul, membentang pelbagai kertas kerja tetapi semua itu masih belum memberi kepuasan dalam kerja dakwah yang saya buat. Saya bukan sekadar mahu mendekati remaja bahkan saya mahu membina remaja yang sama-sama sedar akan tugas dan tanggungjawabnya untuk memikul bersama dakwah sebagai kerja yang mulia ini.

Saya melayangkan idea yang mungkin ramai yang telah terfikir sebelum ini namun mungkin kerana kekangan yang wujud masing-masing menangguhkan hasrat tersebut. Berbekal sedikit wang yang saya kumpul yang saya yakin ianya tidak akan kekal , walau berjuta jumlahnya maka saya cuba mengeluarkannya untuk usaha yang sedikit tetapi bukan dengan modal yang sedikit pada saya. Harapan saya cuma satu, biarlah perjalanan ini adalah perjalanan yang meniti redha Allah SWT.

Hasrat saya dengan pengajian ini akan mampu melahirkan pelapis Imam Muda, Daie Muda dan Pemuda yang cintakan Islam. Jika anda tidak punya anak untuk dihantar, tolong iringi dengan doa buat diri saya dan rakan-rakan agar terus thabat membina generasi akan datang. Bercakap, berteori sahaja tidak menyelesaikan masalah yang sangat dahsyat pada hari ini. Sekurangnya kita usaha memadamkan maraknya api yang membara ini sekali pun dengan sebaldi air tetapi nilaiannnya Allah sahaja yang selayaknya membalas.

Imtiyaz Tarbiyah Centre adalah kesinambungan kerja motivasi yang pernah dilakukan sebelum ini. Saya masih menerima jemputan untuk pengisian di peringkat sekolah, universiti, masjid, dan surau, persatuan, syarikat swasta, kerajaan dan sebagainya dengan pelbagai modul training yang sesuai mengikut lapisan umur dan latar belakang. Doakan saya dan rakan-rakan merealisasikannya.

0 comments: