Memang Tak Boleh Dipercayai !!

.
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks

Sekian lama LK menyepi tetapi kali ini LK kembali mendapat idea dan semangat baru untuk terus menulis di blog ini. Apa dah jadi kepada negaraku yang dicintai ini selepas satu isu timbul pula isu yang lain. Kebanyakan isu yang kita dapati semuanya sbersifat berat sebelah. Jawapannya mudah kerana semua insitusi yang ada memang berat sebelah dan cenderung menyokong kepada satu pihak .

Sejak dari awal lagi apa pun keadaannya apabila manusia mula cenderung kepada sesuatu yang bersifat keduniaan maka sudah pasti mereka tidak mampu diharapkan keadilan daripadanya. Sebab itu sandaran kepada keadilan hanyalah kepada Allah SWT. Kadang-kadang LK tertanya juga mereka yang memegang amanah tetapi sanggup mengkhianati amanah ini, apakah mereka selesa dengan tindakan mereka. Tidak ada masakah dalam satu hari mereka duduk seorang diri kemudian persoalan itu menerjah pemikiran mereka. Pasti ada !

Firaun yang Maha Jahat itupun apabila diajukan hujjah oleh Nabi Musa as mula goyah dan memikirkan kebenaran. Tetapi apakan daya Firaun dikelilingi oleh mereka yang berkepentingan suara hati itu diabaikannya. Manusia apabila terus ditutup dengan keegoaan mereka gagal melihat kebenaran, namun apabila ego itu lebur mereka akur. Tengok apa yang terjadi kepada Tun Dr M, ketika berjawatan keyakinannya terhadap apa yang dilakukan di tahap 300 peratus namun apabila beliau berundur mana pergi kehebatan yang dipertahankan.

LK tengok begitulah adatnya manusia. Ketika mereka berjawatan dan berkepentingan yang hitam pun kalau mereka nak putih mereka boleh buat. Tapi persoalannya sampai bila ? Sampai menupang langit ke ? Kepada semua yang memegang amanah dan jawatan yang tinggi di dalam SPRM, PDRM, SPR, Kerajaan Malaysia dan apa jua sedarlah suatu hari nanti anda akan ke bawah juga.

Jijik sangat rasanya baca senario yang berlaku pada hari ini. Yang dah dibuktikan bersalah tidak didakwa, yang belum dipastikan kesalahannya dihukum bagai orang yang bersalah. Masyarakat terus diperbodohkan dengan laporan yang berat sebelah. Natijahnya kita melahirkan masyarakat yang tidak seimbang. Hidup terus tertekan dan ditekan.

Kepada semua pendokong kebenaran ayuh kita teruskan langkah ini. Andai terjatuh tak mampu bangun kita merangkak, andai terbaring kita menjerit, andai kehilangan suara kita, masih mampu melakukan sesuatu. Penerangan perlu terus dijalankan, kaedah-kaedah yang selesa seperti internet perlu disebarkan tak semua orang kampung dapat maklumat tepat. Apa kaedahnya yang penting maklumat sampai. Kalau tak semua pun setidak-tidaknya dapat yang betul. Siapa lagi yang boleh kita harapkan, lapor pada itu pun tak jalan pada ini pun tak boleh jalan. Akhirnya, memang semua tak boleh dipercayai.

Lobai Kampung : Percaya dan yakin hanya padaNYA

0 comments: